Dohodnina1Najlepše se zahvaljujemo vsem, ki ste nam v letu 2017 podarili 0,5 % dohodnine.

 

Stičišče Prehod

novo4

 

 

Logo

Glasilo društva

novo.gif  
Mala  
 PDF Marec/April 2018  

 

Novice društva

Projekti

Izvajamo

Glavni

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDanes97
mod_vvisit_counterVčeraj284
mod_vvisit_counterTa teden381
mod_vvisit_counterTa mesec4256
mod_vvisit_counterVsi1089670

Prisotni na spletu

Prisotni 164 gostov .

Statistika ogledov

Števec pogledov vsebine : 6656796
Sporočilo
  • Obvestilo o uporabi piškotkov

    Spletni portal uporablja piškotke za potrebe analize obiskov in za izmenjavo prispevkov.

Intervju z Jankom Noč

IMG 1116Pozdravljen, na začetku bi te prosila, če se našim bralcem lahko na kratko predstaviš. Kdo si? Od kod prihajaš?

Sem Janko Noč, prihajam iz predmestja Jesenic, natančneje s Koroške Bele.

Začela bova kar po vrsti, torej pri tvojem otroštvu. Zanima me, kako si preživel najlepša otroška leta?

Ker vem, da si naglušen, me zanima tudi, kdaj si delno izgubil sluh, kako si se spopadal z izgubo in kako so ti domači pomagali olajšati izgubo?

Otroštvo sem preživel zelo lepo, v družbi vrstnikov, sorodnikov. Skratka počel sem prav vse kar se v teh letih pač počne. Sluh sem izgubil najverjetneje ob rojstvu oz. ko je nastopila cerebralna paraliza. To, da sem naglušen se je sicer ugotovilo šele ko sem obiskoval prvi razred osnovne šole.

Ker ne vem, pa bi vseeno vprašala …. Imaš morda brata, sestro? Kako si se in kako se sporazumevaš z njim/ njo?

Imam sestro dvojčico. Z njo se razumeva res super. V otroštvu sva bila narazdružljiva. Vse stvari sva počela skupaj. Pomagava, čeprav sva si vsak izbrala svojo pot, si še danes.

Kot vsak brezskrben otrok, si verjetno tudi ti, počel veliko stvari. Kaj ti je bilo v tistem času najbolj zanimivo, kaj si najraje počel?

Kot vsak običajen otrok sem imel domišlijo. Najraje sem sestavljal lego kocke in sestavljanke puzzle. V veliko veselje mi je bilo tudi igranje z žogo in kipi risanih junakov.

Si morda obiskoval vrtec? Kako so drugi otroci, sovrstniki sprejeli tvojo drugačnost – naglušnost? Si imel težave, pri navezovanju stikov z drugimi?

Da, obiskoval sem redni vrtec v domačem kraju Takrat se pravzaprav še niti ni vedelo, da sem naglušen. Z ostalimi vrstniki se ni bilo težav sporazumevati, saj so otroci v tistih letih precej glasni.

Povej mi, katero osnovno šolo si obiskoval? Če redno, me zanima zakaj taka odločitev? Ali veš, da obstaja Zavod za gluhe in naglušne? Da je tam učni načrt dela prilagojen učencem, ki se spopadajo z naglušnostjo in gluhoto?

Obiskoval sem redno OŠ Koroška Bela. K tej odločitvi je največ pripomogla bližina doma in vrstnikov. Da, vem tudi za ta Zavod. S starši smo hodili tja na srečanja, da so oni pridobili informacije o stvareh ki jih še niso vedeli. Za to smo izvedeli ko sem obiskoval 5 razred, zato sem OŠ dokončal kar v domačem kraju, ker mi ni predstavljalo nobenih posebnih težav. Zato gre zahvala tamkajšnjim učiteljem.

Že tako se mi, ki imamo izgubo sluha spopadamo s tegobami, ko ne razumemo govora, ko zaradi takih in drugačnih vzrokov ne moremo odčitavati sogovorniku z ustnic, ko večkrat naletimo na ljudi, ki nimajo potrpljenja in precej burno reagirajo na to, ko jih prosimo, naj ponovijo že povedano … verjetno si se s tem srečeval tudi ti? Marsikoga ki je prikrajšan za sluh, boli, ko vidi kako nevedni so ljudje. Kljub temu, da je dandanes gluhota kar precej predstavljena širši okolici. Kaj pa ti misliš o tem?

Ja tudi sam sem imel že tako situacijo ko kdo ni imel potrpljenja, da bi že povedano še enkrat ponovil. To se mi ponavadi zgodi, ko je v okolici poleg govora prisoten še kakšen dodatni hrup (glasna glasba, avtomobili, veliko govorečih ljudi v enem prostoru...) Dandanes je pač tako, da vsak gleda samo nase za druge težave pa se ne zmeni. Sam sem se na to že navadil, da pač kdaj naletim na nerazumno osebo, vendar se sam ne obremenjujem potem s tisto osebo.

Na koncu osnovne šole, si se tako kot vsak osnovnošolec odločal za poklic, oziroma za srednjo šolo, katero boš obiskal. Za katero srednješolsko izobrazbo si se odločil? Kako si spremljal ure pouka? Saj vem, kako težko je biti več ur zbran in slediti pouku … Si imel pomoč s strani učiteljev, sošolcev?

Ko je bila OŠ za menoj sem si izbral ekonomsko smer, s katero tudi nisem imel težav. V srednji šoli se poznajo ure pouka. Najtežje mi je vedno bilo kadar smo imeli po 6 ali 7 ur pouka. Učitelji so bili tudi v srednji šoli zelo prijazni in so pomagali kjer je bilo potrebno.

Od kje pa izvira tvoja želja po študiju? Kdo te je motiviral, ti stal ob strani in te podpiral do cilja, ki si si ga zastavil?

Moja želja po znanju računalniške informatike izvira predvsem iz otroških let, ko sem dobil svoj prvi osebni računalnik. Zadeva mi je postajala vedno bolj zanimiva. Sprva sem le igral in opazoval stvari kot so igre in programi. V srednji šoli pa me je vedno bolj začelo zanimati kako so te stvari narejene in od tu dobil motivacijo, da bi kako stvar znal narediti tudi sam.

Kot mi je znano študiraš na Kranjski fakulteti za Organizacijske vede. Ker pač bolj malo vem o tej fakulteti bi te prosila, če nam lahko na kratko poveš kako poteka študij tam, kaj vse vsebuje, in katere smeri študija so mogoče? Katera smer je tvoja? Zakaj si se odločil prav za ta študij?

Študij na tej fakulteti traja tri leta. Na izbira ima tri smeri: Poslovni in delovni sistemi(PDS), Kadrovski in izobraževalni sistemi(KIS in Informacijski sistemi(IS) Izpiti potekajo tako kot na ostalih fakultetah. Predmetnik je setavljen zelo zanimivo in sicer v prvem letniku ti nasproti stojijo predmeti iz vidika splošnega znanja v drugem in tretjem pa se potem študij razdeli na smeri in vsak študira predmete, ki spadajo v smer za katero se je odločil že na začetku študija.

No tole bo pa pika na I. študiraš redno in brez statusa študenta s posebnimi potrebami. Kot je vidno, se odločaš za težjo pot, te privlačijo izzivi? Pa veš, da imaš možnost študija pod statusom študenta s posebnimi potrebami? In kaj si misliš o tem privilegiju, ki je namenjen študentom invalidom? Kaj misliš o tem, da bi na predavanje prišel s tolmačem za znakovni jezik, ali zapisnikarjem, ki bi ti pomagal, in olajšal spremljanje predavanj?

Da ne bo pomote. Imam status študenta s posebnimi potrebami in študiram pod njim. Profesorji mi na izpitih omogočijo daljši čas pisanja izpitov v kolikor je to potrebno. Drugih olajšav pa ne potrebujem, čeprav jih poznam in bi jih lahko koristil; to so še recimo opravljanje izpitov z računalnikom, podaljšan čas oddaje domačih nalog itd. Vendar kot sem že rekel teh olajšav ne potrebujem.

Kaj misliš o tehničnih pripomočkih (prenosni računalniki, zapiski predavanj v elektronski obliki, raznorazni snemalniki predavanj … študentov s posebnimi potrebami za nas naglušne in gluhe? Si mnenja da je dovolj pripomočkov, da bi se s tega dalo učiti in naučiti snov?

Zame osebno je pripomočkov in gradiv čisto dovolj. Na tem področju se potrudijo že profesorji in dajejo na splet učna gradiva, ki so dostopna vsem. Pri vsem tem pa pomagajo tudi starejši študentje iz višjih letnikov in brez problema dobiš zapiske, če jih pri katerem predmetu nimaš dovolj.

Kateri letnik obiskuješ sedaj, in koliko let pravzaprav traja tvoj študij?

Trenutno obiskujem 2. letnik, študij pa traja tri leta.

Kakšno pa je tvoje mnenje o tehničnih pripomočkih za gluhe in naglušne? Slušni aparati, svetlobne ali vibracijske budilke, zvonci, ojačevalniki zvoka …. Vsi ti pripomočki so plačljivi in tudi precej dragi, sama menim, da bi morali biti, kot glavni pripomočki za lajšanje življenja brezplačni ali vsaj delno kriti s strani ZZZS.

Teh pripomočkov je dovolj. Lahko bi bili malo manjši finančni zalogaj za nekoga, ki pravzaprav to zares potrebuje. Vendar država žal nima posluha za kaj takega.

Povej mi, kako poteka tvoj običajen dan?

Moj dan je pogosto vezan na obveznosti, ki jih imam v določenem trenutku. V času izpitov jasno, da dneve posvetim snovi katero je treba predelati za izpit. Med semestrom sem več ali manj na fakulteti. Če pa sem prost pa si vzamem tudi čas zase in prijatelje.

Kaj pa tvoj prosti čas? To je čas, ko se ne učiš, ni vezan na šolo …. Kako ga najraje izkoristiš? Kaj te najbolj veseli? Kako oziroma s kom, si takrat najraje?

Prosti čas izkoristim na vse mogoče načine. Sem športni tip zato je moje početje vezano tudi na letni čas. Pozimi smučanje, poleti kolesarjenje in nogomet. Privoščim si tudi kakšni ogled filmov s prijatelji ali pa se zabavam kako drugače, vedno se kaj najde za zabavo.

Kdaj si prvič prišel v naše društvo, društvo AURIS? kako si zvedel za nas? Tvoje mnenje o društvu?

V drušvu AURIS sem se mislim, da prvič pojavil v začetku maja 2011. Za društvo sem izvedel preko spleta, še pred tem pa dobil informacijo od pedagodinje z Zavoda za gluhe in naglušne Ljubljana.

Janko, nekaj me zanima ….. če pogledava nazaj tvojo pot od otroštva dalje, in če bi imel možnost iti še enkrat nazaj v čas otroštva, kako bi ravnal oziroma delal? Bi tvoja pot bila enaka? Ali bi se odločil kako drugače?

Glede šolanja bi se odločal popolnoma isto, razen če bi odraščal v drugačnih okoliščinah bi se morda odločil drugače.

Kaj pa tvoji bližnji cilji za prihodnost … imaš kakšno posebno vizijo?

Dokončati študij in si najti udobno zaposlitev, ki jo bom z veseljem opravljal.

Bi za konec meni in seveda našim bralcem povedal, kakšno spodbudno misel, morda moto ….

Vedno vztrajaj, nikoli ne obupaj. S trdo voljo in veseljem boš lahko marsikaj dosegel. To vem iz lastnih izkušenj

Hvala, ker si si vzel čas in odgovoril na vprašanja. V bodoče ti želim še veliko uspeha in pozitivne energije.

Petra Čanak

Google prevod

Slovenian Croatian English French German Italian

Kontakt

Auris Kranj

Map-iconHuje 23/a

 
Clock  Uradne ure:
 
Pon: 15:00 - 19:00
Sre: 09:00 - 12:00
  14:00 - 16:00
Pet: 09:00 - 12:00
mobile-phone-cast-icon  Mobitel:  
041/ 777 036  
telephone-fax-icon  Tel/Fax  
(04) 235 14 70  
Phone-icon1  Telefon:
 
059 044 600  

Podružnica Jesenice

Ul. Staneta Bokala 4

 
Clock  Uradne ure:  
Tor: 09:00 - 13:00  
telephone-fax-icon  Tel/Fax:  
(04) 583 41 27  
Podružnica Tržič  
 Map-iconTrg svobode 10  
Clock  Uradne ure:  
Sre: 09:00 - 12:00
  14:00 - 16:00
Pet: 09:00 - 12:00
mobile-phone-cast-icon  Mobitel:  
041/ 908 550  

Podružnica Škofja loka

Map-iconKapucinski trg 4
Clock  Uradne ure:
Tor: 09:00 11:00
Sre: 14:00 16:00
Čet: 09:00 11:00
mobile-phone-cast-icon   Mobitel:  
041/ 777 036  

Prijavno okno



Koledar dogodkov

November 2018
N P T S Č P S
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Anketa

Kakšna je spletna stran?
 
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow