Dohodnina1Najlepše se zahvaljujemo vsem, ki ste nam v letu 2017 podarili 0,5 % dohodnine.

 

Stičišče Prehod

novo4

 

 

Logo

Glasilo društva

novo.gif  
Mala  
 PDF Marec/April 2018  

 

Novice društva

Projekti

Izvajamo

Glavni

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDanes95
mod_vvisit_counterVčeraj284
mod_vvisit_counterTa teden379
mod_vvisit_counterTa mesec4254
mod_vvisit_counterVsi1089668

Prisotni na spletu

Prisotni 163 gostov .

Statistika ogledov

Števec pogledov vsebine : 6656791
Sporočilo
  • Obvestilo o uporabi piškotkov

    Spletni portal uporablja piškotke za potrebe analize obiskov in za izmenjavo prispevkov.

Študijska pot

Po napornem dnevu se vračamo v hotel.Društvo AURIS se v zadnjih dveh letih dejavno ukvarja s problematiko prehoda mladih iz šole na trg dela. Skupaj z zavodom Racio Social, Univerzitetnim rehabilitacijskim inštitutom – Razvojnim centrom za zaposlitveno rehabilitacijo se je prijavilo na projekt z naslovom Prehod mladih s posebnimi potrebami iz šole na trg dela, ki je financiran s strani ministrstva za delo družino in socialne zadeve in s strani Evropskega socialnega sklada. Projekt temelji na dejstvu, da prehod mladih invalidov iz šole na trg dela v Sloveniji ni celovito in zadovoljivo urejen.

Ugotavlja se, da je potrebna uvedba podpornega sistema, ki bi mlade s posebnimi potrebami spremljal že v času šolanja in jih pripravljal na vstop na trg dela. Treba je aktivirati mlade, ki prihajajo iz šolskega sistema s svežim znanjem, z voljo in željo po zaposlitvi. Trenutno so mladi prepuščeni sami sebi, veliko jih po končanem šolanju ostane doma, nekateri se prijavijo v evidenco zavoda za zaposlovanje, nekateri gredo v zaposlitveno rehabilitacijo, redki pa se zaposlijo. Stopnja brezposelnosti mladih je dvakrat višja od splošne v veliko državah EU, delovna mesta, ki jih zasedajo mladi, so negotova, slabše kakovosti in slabše plačana, zato je nujno razvijati in izboljševati priložnosti za zaposlovanje mladih. V sklopu projekta se usposablja večje število strokovnih delavcev, ki bodo pridobili veščine, potrebne za uspešen prehod mladih iz šole v zaposlitev. Tudi sama sem ena od udeleženk usposabljanja, in odkar precej komuniciram s študenti, ugotavljam, da si ti ne želijo, da se jim gleda skozi prste v času šolanja, temveč da se jih usposobi za kakovostne, dobre delavce, ki bodo potrebni na trgu dela in se bodo znali odzivati na potrebe trga dela. V želji, da bi bili strokovni delavci čim bolje usposobljeni, smo se odpravili na Dunaj in si ogledali, kako zadeve tečejo pri njih. Dunaj je res mesto, ki skorajda ni občutilo krize v gospodarstvu in pri njih je brezposelnost med najnižjimi v celi Evropi. Res pa je, da so sami izredni zagovorniki miselnosti, da delo krepi. Majhen poudarek je na šolskem sistemu, saj gre precej mladih po osnovni šoli že v delovno razmerje in le zelo majhen odstotek se jih po končani srednji šoli odpravi na fakulteto. Na en teden dolgo študijsko pot smo se odpravili udeleženci usposabljanja oziroma bodoči strokovni delavci, ki bomo tako ali drugače neposredno delali na področju prehoda mladih iz šole na trg dela. Cel teden so nas vodili predstavniki iz Karitasa Dunaj (za kar se jim tu tudi zahvaljujem), ki so nam predstavili svoje dozdajšnje delo na tem področju in nam pojasnili, kakšen je šolski sistem na Dunaju in kako oni skrbijo za prehod mladih v zaposlitev. Pojasnili so nam, da so strokovni delavci usposobljeni na delovnem mestu ter da posebnih zahtev glede izobrazbe ni, zaželena so le znanja s področja družboslovja in socialnih ved. Obiskali smo tudi njihov zavod za zaposlovanje, kjer so nam pojasnili, da ko je nekdo 6 mesecev brez zaposlitve, ga obravnavajo kot dolgotrajno brezposelno osebo. Za osebe s posebnimi potrebami ima delodajalec tudi priznane olajšave, kar pa je bilo meni še zlasti zanimivo, pa je, da ljudje s posebnimi potrebami, ki bi lahko bili upokojeni, tega nočejo in se borijo za obstoj na trgu delovne sile. Ogledali smo si organizacijo, v kateri si posameznik na delovnem mestu pridobi delovne izkušnje (v tem primeru v mizarski delavnici) in se mu hkrati prizna tudi izobrazba, saj pod mentorstvom opravljajo različna dela, hkrati pa so jim dana tudi teoretična znanja. Tisti, ki so ta delovno-izobraževalni proces opravili, so popolnoma samostojni in mnogo lažje zaposljivi kot tisti, ki so opravili zgolj izobraževalni proces. Ogledali smo si tudi socialno gostilno, v kateri dolgotrajno brezposelni pridobivajo delovne izkušnje in se tako mehkejše (vračajo se jim delovne navade in skozi delovni proces se dviguje samozavest) vračajo nazaj na trg delovne sile. Ogledali smo si tudi različne učne delavnice in, kar je na mene naredilo največji vtis, šolo za osebe s posebnimi potrebami. Izreden sprejem in klepet ob kavi, ki jo je skuhal mongoloiden 16-letnik in ki je vztrajno skrbel, da naša grla niso bila suha. Ravnateljica nam je pojasnila smisel pretežno praktičnega pouka, saj se matematiko in biologijo učijo na primeru izdelovanja cvetličnih aranžmajev za zunanjega naročnika. Ali pa se učijo zdrave prehrane, matematike in higiene ob izdelovanju narezkov za zunanje naročnike in ob vsem tem šola prejme plačilo za izdelke. Po nekajurnem klepetu me je na ogled šole odpeljal 16-letni fant z motnjami v duševnem razvoju, ki je tekoče govoril angleško. Odgovarjal mi je na vsa vprašanja in je vedel čisto vse o dogajanju na šoli, do najmanjše podrobnosti. Po končani predstavitvi sem ugotovila, da so bili tudi preostali iz naše skupine tako strokovno vodeni s strani dijakov te šole. Dejstvo je, da sem po tej študijski poti ostala zelo potrta, ker vidim, da se stvari lahko uredijo tudi drugače, a vendar je s tem treba začeti že v zgodnji otroški dobi, treba je vrniti vrednote, ki so pri nas že dolgo pozabljene. Stvari lahko tečejo nemoteno in ni treba, da se izgovarjamo na gospodarsko krizo. Dejstvo je, da ta ladja tone in ne smemo dovoliti, da gredo generacije mladih z njo. Poskrbeti moramo, da bodo dobili ustrezno orodje, da to ladjo, ki tone, popravijo, da bo lahko spet zaplula. Gospodarstvo je treba tako ali drugače oživeti, saj je vendar želja vseh nas, da bi bil prehod mladih na trg dela mehak, da bi se iz šolskih klopi, razredov, predavalnic, preselili na delovno mesto in ne na kavč pred televizijo ali računalnik.

Urška Cimperšek

Obisk šoleOgled Karitasa DunajPrakticni pouk

 Racio SocialAURISUri socaslika EUMinistrstvo za delo druzino

 

Projekt se izvaja v okviru Operativnega programa razvoja človeških virov za obdobje 2007-2013, 4. razvojne prioritete:"Enakih možnosti in spodbujanje socialne vključenosti", 4.1 prednostne usmeritve "Enakih možnosti na trgu dela in krepitev socialne vključenosti".

 

Google prevod

Slovenian Croatian English French German Italian

Kontakt

Auris Kranj

Map-iconHuje 23/a

 
Clock  Uradne ure:
 
Pon: 15:00 - 19:00
Sre: 09:00 - 12:00
  14:00 - 16:00
Pet: 09:00 - 12:00
mobile-phone-cast-icon  Mobitel:  
041/ 777 036  
telephone-fax-icon  Tel/Fax  
(04) 235 14 70  
Phone-icon1  Telefon:
 
059 044 600  

Podružnica Jesenice

Ul. Staneta Bokala 4

 
Clock  Uradne ure:  
Tor: 09:00 - 13:00  
telephone-fax-icon  Tel/Fax:  
(04) 583 41 27  
Podružnica Tržič  
 Map-iconTrg svobode 10  
Clock  Uradne ure:  
Sre: 09:00 - 12:00
  14:00 - 16:00
Pet: 09:00 - 12:00
mobile-phone-cast-icon  Mobitel:  
041/ 908 550  

Podružnica Škofja loka

Map-iconKapucinski trg 4
Clock  Uradne ure:
Tor: 09:00 11:00
Sre: 14:00 16:00
Čet: 09:00 11:00
mobile-phone-cast-icon   Mobitel:  
041/ 777 036  

Prijavno okno



Koledar dogodkov

November 2018
N P T S Č P S
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Anketa

Kakšna je spletna stran?
 
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow