Dohodnina1Najlepše se zahvaljujemo vsem, ki ste nam v letu 2017 podarili 0,5 % dohodnine.

 

Stičišče Prehod

novo4

 

 

Logo

Glasilo društva

novo.gif  
Mala  
 PDF Marec/April 2018  

 

Novice društva

Projekti

Izvajamo

Glavni

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDanes87
mod_vvisit_counterVčeraj284
mod_vvisit_counterTa teden371
mod_vvisit_counterTa mesec4246
mod_vvisit_counterVsi1089660

Prisotni na spletu

Prisotni 134 gostov .

Statistika ogledov

Števec pogledov vsebine : 6656699
Sporočilo
  • Obvestilo o uporabi piškotkov

    Spletni portal uporablja piškotke za potrebe analize obiskov in za izmenjavo prispevkov.

OŠ Frana Saleškega Finžgarja Lesce

01Tokratni gostitelj naših rednih predavanj in ozaveščanja o okvari sluha je bila osnovna šola v Lescah, ki je pred kratkim praznovala 50-letnico obstoja in delovanja v osrčju Gorenjske. Da smo bili deležni povabila, je predvsem zasluga naše prostovoljke v društvu Jerice Kapus, ki je trenutno zaposlena na omenjeni osnovni šoli.

Pripravila nam je kar zahteven in obsežen urnik, saj smo se predstavili štirim razredom, kar pomeni štiri šolske ure zaporedoma in levji delež tega napornega dneva je nosila naša sekretarka Zlata. Ob številnih vmesnih vprašanjih in drugih motečih elementih nikakor ni lahko nenehno voditi predavanja po svojem zamišljenem konceptu ter še obenem pritegniti in ohranjati pozornost učenk in učencev četrtih ter petih razredov, ki so bili z mislimi že na počitnicah, ampak Zlati je to vseeno uspelo ob asistenci naše ustaljene ekipe. Vsi učenci so z zanimanjem spremljali razlage, kaj pomeni gluhota in kaj naglušnost, kakšni so bili slušni aparati nekoč in danes, kaj je to slovenski znakovni jezik in kako pomemben je za gluho populacijo. Eden od osnovnih namenov naših predavanj je tudi ta, da se učenci osnovnih šol naučijo razumevanja in spoštovanja invalidnih oseb in s tem spoštovanja slovenskega znakovnega jezika. Pravzaprav postaja zanimivo, da se vsake toliko časa najde kakšen nevzgojen učenec, ki slovenski znakovni jezik na neprimeren način poizkuša izkoristiti za vzbujanje lastne pozornosti in sam z veseljem opazujem Zlato, ki mu na kulturno strog in lep način razloži, da je to zelo grdo in nespoštljivo do gluhih. In z veseljem opazujem tudi to, da se takšni učenci potem resnično umirijo in prepričan sem, da so tudi razumeli svojo napako. In tudi zato se mi zdijo takšna predavanja o invalidnostih izjemnega pomena za mlado generacijo in razumevanje invalidnosti bo pomemben dejavnik razgledanosti na njihovih življenjskih poteh.

Za prijeten občutek ob koncu pa so poskrbele tudi učiteljice in njihove izjave, da že dolgo, dolgo niso bile deležne tako zanimivega predavanja, predvsem pa koristnega spoznanja o nevidni invalidnosti in vsakdanjem življenju oseb z okvaro sluha.

Boris Horvat Tihi

Misli otrok:

Danes so nas prišli v šolo pogledat gluhi in naglušni. Med njimi so vsi, ki slabo slišijo. Neka gospa ni slišala, zato smo se morali z njo pogovarjati v enoročni abecedi. Vsak je dobil list s to abecedo. Videli smo predsednika društva. Naučili smo se tudi kazanja. Pogledat jih je prišla tudi naša ravnateljica. Povedali so nam tudi, da ko se pogovarjamo z gluhimi ljudmi, ne smemo vpiti, ker drugi ljudje vidijo, da je človek gluh, in mu postane nerodno. Prej pa si nisem mogel predstavljati, kako grozno je biti gluh. Naglušni ljudje pa imajo tudi aparat v ušesu, da slišijo močne zvoke.

Alain Kadič. 4. b

V četrtek, 5. 6. So prišli k nam naglušni in gluhi, to so tisti, ki ne slišijo. Videli smo primer, kako se sporazumeva gospa Mirsada, ki ne sliši. Gospa Urša ji je kazala znake in povedi. Bil je tudi gospod Boris, ki je naglušen, on je fotografiral. Potem nam je učiteljica Jerica razdelila liste z enoročno abecedo. Naučili smo se je. Potem je skoraj vsak pokazal Mirsadi svoje ime. Jaz sem ga: bilo je lepo, ko so prišli k nam na obisk. Izvedeli smo veliko stvari.

Elma Mujkanović, 4. b

Nekateri ljudje na svetu slišijo slabo ali pa sploh ne slišijo. Gospa, ki dela z ljudmi, ki ne slišijo, nam je povedala, da si naglušni pomagajo s slušnimi aparati. Povedala nam je, da so slušni aparati različnih velikosti in oblik. Nekateri nočejo priznati, da slabo slišijo, ker jim je nerodno nositi aparat. Pri sporazumevanju si gluhi pomagajo tudi tako, da ogledujejo ustnice. Gluhi se sporazumevajo s pomočjo enoročne abecede, z ogledovanjem ustnic in s pomočjo jezika gluhih – slovenski znakovni jezik.

Tibor Đukić, 4. b

V četrtek, 5. 6. 2014, so naš razred obiskali gluhi in naglušni odrasli. Povedali so nam, s kakšnimi težavami se spopadajo. Največje težave imajo s sporazumevanjem, zato uporabljajo enoročno abecedo in dogovorjene znake. Povedali so tudi, da jih zmoti in zaboli, če se jim kdo posmehuje. Vprašali so, kakšen odnos imamo mi do njih. Zapomnila sem si kar nekaj znakov, ki jih uporabljajo pri sporazumevanju. Razdelili so nam liste, na katerih je narisana enoročna abeceda. Poizkusili smo se sporazumevati, ni nam šlo preveč dobro. Skupaj smo vadili tudi dogovorjene znake in tvorili stavke (Jaz vozim avto. Jaz hodim v šolo. Prosim. Hvala.).

Nekateri so gluhi že od rojstva, pri nekaterih pa je to posledica bolezni ali poškodbe glave.

Z gluhimi in naglušnimi sočustvujem in upam, da bodo v življenju imeli čim manj težav.

Manca Gračner, 4. b

Danes so na obisk prišli gluhi. Ko nam je gospa predavala o njih, je druga gospa gluhi osebi z rokami kazala, kaj je prva gospa govorila. Razdelili so nam liste, na katerih je bila enoročna abeceda. Vse črke smo poizkusili, da smo jih znali pokazati. Vsak se je naučil svojega imena, kar ni bilo težko. Gospa, ki je gluha, je hodila po razredu in se je ustavila pri nekaterih učencih. Ti so ji pogledali v oči in ji povedali svoje ime. Če ji ga ni uspelo ponoviti povsem pravilno, smo ji ga črkovali, kar je razumela.

Odnos do gluhih: do gluhih se je treba obnašati lepo. Nekateri se jim posmehujejo, kar ni prijetno. Vedno jim moramo pomagati in jih opozoriti pred nevarnostjo.

Zarja Kozinc, 4. b

2345781096

Google prevod

Slovenian Croatian English French German Italian

Kontakt

Auris Kranj

Map-iconHuje 23/a

 
Clock  Uradne ure:
 
Pon: 15:00 - 19:00
Sre: 09:00 - 12:00
  14:00 - 16:00
Pet: 09:00 - 12:00
mobile-phone-cast-icon  Mobitel:  
041/ 777 036  
telephone-fax-icon  Tel/Fax  
(04) 235 14 70  
Phone-icon1  Telefon:
 
059 044 600  

Podružnica Jesenice

Ul. Staneta Bokala 4

 
Clock  Uradne ure:  
Tor: 09:00 - 13:00  
telephone-fax-icon  Tel/Fax:  
(04) 583 41 27  
Podružnica Tržič  
 Map-iconTrg svobode 10  
Clock  Uradne ure:  
Sre: 09:00 - 12:00
  14:00 - 16:00
Pet: 09:00 - 12:00
mobile-phone-cast-icon  Mobitel:  
041/ 908 550  

Podružnica Škofja loka

Map-iconKapucinski trg 4
Clock  Uradne ure:
Tor: 09:00 11:00
Sre: 14:00 16:00
Čet: 09:00 11:00
mobile-phone-cast-icon   Mobitel:  
041/ 777 036  

Prijavno okno



Koledar dogodkov

November 2018
N P T S Č P S
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Anketa

Kakšna je spletna stran?
 
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow